Vstup dítěte do školy je důležitý krok v životě celé rodiny. Vybíráte-li školu pro svého prvňáčka, je dobré mít co nejvíce informací.
Na naší škole se učíme číst GENETICKOU METODOU.
Tento způsob výuky má svou historii. Do škol ji přinesl básník a spisovatel Josef Kožíšek, její vývoj a větší rozšíření však zastavil socialistický směr jednotného školství, které povolovalo jen jednu výukovou metodu – metodu analyticko–syntetickou / tj. slabikování./
Genetická metoda učí děti číst pomocí hláskování. Proto doporučujeme s dětmi hláskování (skládání, rozkládání slov (př. M-O-Ř-E) trénovat již před nástupem do školy. Také pro úspěšnost v této metodě doporučujeme trénovat izolaci první a poslední hlásky. Děti čtou od samého počátku s plným porozuměním. To jim přináší radost a větší chuť do práce.
Co čteme, to umíme i napsat. Čteme a píšeme v začátcích pouze velká hůlková písmena. Toto písmo je jednoduché, skládá se jen z přímek a oblouků, v mnohém připomíná dětské stavebnice. Většina dětí část této abecedy zná, umí se podepsat, přečíst krátká slova, není jim cizí ani klávesnice počítače. To jim v prvopočátcích hláskovaného čtení dodává jistotu a zvyšuje sebevědomí. Také cvičíme fonematické sluchové vnímání, pomocí her rozkládáme slova na hlásky a písmena a naopak, z písmen a hlásek tvoříme různá slova. Zároveň cvičíme prstíky na kresebných cvicích a na tvarech velkých tiskacích písmen.Zvládneme-li perfektně písmena velké hůlkové abecedy, umíme číst i napsat krátké věty, seznamujeme se s malými tiskacími písmeny. Tento přechod je velmi snadný a přirozený. Nastává přibližně koncem prosince, k psaní však stále používáme jen velká tiskací písmena. Již před Vánocemi děti mohou číst jakýkoli text, který je určen pro jejich věkovou kategorii. Pak teprve píšeme do opravdové písanky psacími písmeny. Jde nám to snadněji, protože jsme již napsali spoustu slov i vět. Sice jinak, ale víme, že psaní není jen obkreslování tvarů.
Učit se pomocí genetické metody je pro děti radostnější, zejména v počátečním období, protože rychleji rozumí čtenému textu, který je pro ně blízký a který je baví.
TĚŠÍME SE NA VÁS!